Valstybės (strateginiai) švietimo stebėsenos rodikliai
(Parsisiųsti dokumentą)Valstybės (strateginiai) švietimo stebėsenos rodikliai
1. Valstybės (strateginiai) švietimo stebėsenos rodikliai suskirstyti grupėmis pagal tai, kurią švietimo sistemos komponentą apibūdina: švietimo kontekstą, indėlį į švietimą, švietimo procesus, švietimo rezultatus ar švietimo sistemos stebėjimą (metarodiklis).
2. Švietimo konteksto rodikliai (parodo išorines sąlygas ir reikmes, darančias poveikį švietimo sistemos procesams):
2.1. Švietimo aplinka:
2.1.1. gyventojų skaičiaus pokytis (vienetais);
2.1.2. niekur nedirbančių ir nesimokančių darbingo amžiaus asmenų dalis (%);
2.1.4. gyventojų, kurie gyvena žemiau skurdo ribos, dalis (%);
2.1.5. asmenų, įtariamų (kaltinamų) padarius nusikalstamas veikas, dalis (%);
2.1.6. savižudybių skaičius 100 000 gyventojų (vienetais);
2.1.7. gyventojų, pasinaudojusių kultūros paslaugomis, dalis (%);
2.1.8. bendrasis vidaus produktas, tenkantis vienam gyventojui (litais);
2.1.9. pasitikinčiųjų švietimu dalis (%).
3. Indėlio į švietimą rodikliai (parodo pastangas ir (arba) išteklius, reikalingus švietimo sistemai veikti ir tikslams pasiekti):
3.1. Besimokančiųjų charakteristikos:
3.1.1. besimokančiųjų pasiskirstymas pagal lytį (%);
3.1.2. besimokančiųjų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, dalis (%);
3.1.3. besimokančiųjų, kurių motinos (globėjos) yra įgijusios aukštąjį išsilavinimą, dalis (%);
3.1.4. besimokančiųjų, kurie gauna finansinę ir kitokią paramą, dalis (%).
3.2. Personalo charakteristika:
3.2.1. vidutinis pedagoginio personalo amžius (metais);
3.2.2. pedagoginio personalo pasiskirstymas pagal lytį (%);
3.2.3. aukštos kvalifikacijos pedagoginio personalo dalis (%);
3.2.5. vienam pedagogo etatiniam vienetui tenkančių besimokančiųjų skaičius (vienetais);
3.2.7. švietimo įstaigų vadovų pasiskirstymas pagal amžių (%);
3.2.8. švietimo įstaigų vadovų pasiskirstymas pagal lytį (%).
3.3. Materialieji ir finansiniai ištekliai:
3.3.1. valstybės ir savivaldybių biudžetų išlaidos švietimui kaip BVP dalis (%);
3.3.2. vidutinės vienam besimokančiam asmeniui tekusios lėšos (tūkst. Lt);
3.3.3. fizinių ir juridinių asmenų skiriamų lėšų švietimui dalis (%);
3.3.4. švietimo įstaigų, kurių nė vienai pastato daliai nereikia kapitalinio remonto, dalis (%);
3.3.5. švietimo įstaigų, turinčių standartus atitinkančias laboratorijas ir technikos kabinetus, dalis (%).
4. Švietimo procesų rodikliai (parodo priežastiniais ryšiais susijusių švietimo sistemos pokyčių eigą):
4.1. Mokymas ir mokymasis:
4.1.1. besimokančiųjų dalis amžiaus grupėje (%);
4.1.2. integruotai besimokančiųjų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, dalis (%);
4.1.3. besimokančiųjų fizinius ir technologinius mokslus dalis (%);
4.1.4. mokinių / studentų motyvacijos mokytis įsivertinimas;
4.1.5. mokinių / studentų ugdymo / studijų kokybės įvertinimas;
4.1.6. besimokančiųjų, kurie išvyko mokytis / studijuoti pagal tarptautines mainų programas, dalis (%);
4.1.7. atvykstančių mokytis / studijuoti pagal tarptautines mainų programas, dalis (%);
4.1.8. besimokančiųjų Lietuvoje kitų šalių piliečių skaičius (vienetais);
4.2. Ugdymo procesų organizavimas ir valdymas:
4.2.1. pedagogų kontaktinių darbo valandų dalis (%) lyginant su visu pedagogų darbo laiku;
4.2.2. pedagogų ir administracinio bei kito personalo skaičiaus santykis (%);
4.2.3. švietimo įstaigų, sistemingai taikančių kokybės valdymo sistemas, dalis (%);
4.2.4. vidutinis mokinių skaičius klasėje / grupėje (vienetais);
4.2.5. labai gerai / teigiamai įvertintų mokyklų / studijų institucijų dalis (%).
5. Švietimo rezultatų rodikliai (parodo būvį pasibaigus tam tikram švietimo proceso etapui arba švietimo sukurtą produktą):
5.1. Švietimo rezultatas:
5.1.2. mokinių, OECD PISA tyrime pasiekusių ne žemesnį kaip 3 matematikos pasiekimų lygį, dalis (%);
5.1.3. mokinių, OECD PISA tyrime pasiekusių ne žemesnį kaip 3 gamtos mokslų pasiekimų lygį, dalis (%).
5.1.4. 16–74 metų amžiaus asmenų, kurie naudojasi kompiuteriu ir internetu, dalis (%);
5.1.5. išsilavinimą ir / ar kvalifikaciją įgijusių asmenų dalis (%);
5.1.6. 20–24 ir 30–34 metų asmenų, įgijusių išsilavinimą, dalis (%);
5.1.7. asmenų, nutraukusių mokymąsi / studijas, dalis (%).
5.2. Švietimo pasekmės:
5.2.1. darbingo amžiaus gyventojų pasiskirstymas pagal aukščiausią įgytą išsilavinimą (%);
5.2.2. absolventų, registruotų darbo biržoje (po metų nuo baigimo), dalis (%);
6. Metarodiklis (apibūdina švietimo sistemos stebėjimą): reguliariai skaičiuojamų rodiklių iš švietimo ir mokslo ministro patvirtinto valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių sąrašo dalis (%).
7. Valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas atnaujinamas ne dažniau kaip kartą per metus.